Przewagi konkurencyjne

Wiodąca zintegrowana grupa medialno-telekomunikacyjna w regionie

  • Jesteśmy największym dostawcą płatnej telewizji w Polsce oraz czołową platformą satelitarną w Europie pod względem liczby klientów,
  • od 2006 roku jesteśmy liderem na polskim rynku pod względem liczby aktywnych usług płatnej telewizji satelitarnej, dostępu do Internetu i telekomunikacyjnych oraz ich udziału w rynku,
  • nasza spółka zależna Polkomtel, skupiająca swoją działalność na świadczeniu mobilnych usług telekomunikacyjnych pod marką Plus, jest jednym z wiodących operatorów telekomunikacyjnych pod względem skali kontraktowej bazy usług telefonii mobilnej i mobilnego dostępu do Internetu szerokopasmowego,
  • w 2015 roku byliśmy też wiodącą grupą telewizyjną w Polsce pod względem dynamiki wzrostu przychodów reklamowych oraz udziału w oglądalności, a nasz kanał główny Polsat utrzymał w tym okresie pozycję lidera udziału w widowni,
  • sprzedaż naszych usług płatnej telewizji, telefonii i Internetu dokonywana jest za pomocą sieci dystrybucji obejmującej swoim zasięgiem całą Polskę. Posiadamy łącznie około 1.3 tys. stacjonarnych punktów sprzedaży. Równolegle oferujemy nasze usługi w kanałach telesprzedażowych, door-to-door oraz online poprzez sklep internetowy. Dodatkowo Polkomtel posiada osobne kanały sprzedaży i obsługi klientów biznesowych, jak również rozległą sieć dystrybucji usług przedpłaconych.

Dobrze rozpoznawalne marki i dobra opinia wśród klientów i widzów

Marki Cyfrowego Polsatu, Polkomtelu, Telewizji Polsat i PLI są wysoce rozpoznawalne przez polskich konsumentów, kojarzone z wysoką jakością usług skierowanych dla całej rodziny
w atrakcyjnej cenie.

Według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia marka Cyfrowy Polsat posiada najwyższą wśród operatorów płatnej telewizji w Polsce gotowość klientów do rekomendacji. Z kolei marka Plus oceniona została jako druga najbardziej rekomendowana przez klientów marka na rynku usług głosowych.

(wskaźnik Net Promote Score, ujmujący różnicę między odsetkiem osób, które zdecydowanie chciałyby rekomendować danego operatora, a odsetkiem osób, które nie chciałyby go rekomendować - „Badanie satysfakcji”, realizacja GfK Polonia, grudzień 2015).

Polsat Media Biuro Reklamy, działające w segmencie hurtowej sprzedaży reklamy, w 2015 roku po raz drugi z rzędu otrzymało najwyższą ogólną ocenę współpracy w rankingu biur reklamy telewizyjnej w raporcie przeprowadzonym przez Millward Brown na zlecenie Media i Marketing Polska. Uzyskało najwyższe oceny w czterech spośród ośmiu wymiarów badania: ogólna ocena współpracy, szybko i wyczerpująco odpowiadają na brief, mam do nich zaufanie – dają mi poczucie bezpieczeństwa oraz działają elastycznie i sprawnie w sytuacji zmiany w trakcie kampanii.

Największa w Polsce baza klientów umożliwiająca dosprzedaż szerokiego portfolio usług

Grupa Polsat posiada największą bazę unikalnych klientów, złożoną z indywidualnych klientów Cyfrowego Polsatu i Plusa, klientów biznesowych i korporacyjnych oraz użytkowników usług przedpłaconych. W skład tej bazy wchodzi 5,9 miliona unikalnych klientów, związanych z nami usługami kontraktowymi, które wiążą się z generowaniem regularnych, comiesięcznych przychodów. Nasza strategia zakłada dosprzedaż do tej bazy szerokiego portfolio usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i innych, świadczonych przez nasze spółki samodzielnie bądź 
w partnerstwie z innymi podmiotami, celem zwiększania kwoty przychodów generowanych przez unikalnych klientów. Wierzymy, iż dosprzedaż usług do własnej bazy pozwoli nam zwiększać nasze przychody w sposób efektywny kosztowo, jednocześnie oferując naszym klientom atrakcyjne cenowo warunki, co powinno zwiększać ich satysfakcję i lojalność.

Świadczymy usługi zintegrowane

Usługi zintegrowane Grupy Cyfrowy Polsat składają się przede wszystkim z usług płatnej telewizji satelitarnej, dostępu do Internetu i telekomunikacyjnych. Oferujemy także możliwość atrakcyjnego cenowo zakupu energii elektrycznej, skorzystania z usług bankowych, ubezpieczeniowych czy telemedycznych.

Jako jedyny operator DTH w Polsce, oferujemy pełne usługi zintegrowane, co jest naszą znaczącą przewagą konkurencyjną na polskim rynku płatnej telewizji satelitarnej. Jesteśmy także jedynym operatorem telekomunikacyjnym, który oferuje usługi zintegrowane, obejmujące płatną telewizję świadczoną na bazie własnych aktywów i infrastruktury, co zapewnia nam większą elastyczność cenową i sprawniejsze działanie operacyjne na konkurencyjnym rynku.

Model zintegrowany pozwala zaoferować klientom atrakcyjne warunki cenowe, przy jednoczesnym uproszczeniu procesu obsługi klienta, co powinno przełożyć się na zwiększenie satysfakcji 
i lojalności klientów. Uważamy, że podobnie jak preferencje konsumentów wysoko rozwiniętych krajów europejskich, także preferencje Polaków będą podążały w kierunku usług zintegrowanych, co będzie wzmacniać naszą przewagę konkurencyjną.

Lider usługi dostępu do Internetu w technologii LTE

Usługi dostępu do Internetu w technologii LTE, które oferujemy, świadczone są na bazie unikalnego w skali Polski ciągłego 20 MHz bloku pasma 1800 MHz. Jakość świadczonej przez nas usługi LTE potwierdzona została szeregiem niezależnych badań i testów konsumenckich, które wskazywały, iż nasi klienci korzystają z najszybszego w kraju mobilnego dostępu do Internetu. 
W ostatnim czasie fakt ten potwierdził również w ramach swojego badania regulator rynku telekomunikacyjnego – Urząd Komunikacji Elektronicznej.

 

Według raportu UKE z badania jakości usług telefonii mobilnej w kategorii transmisji danych najszybszy był Internet Plusa ze średnią prędkości pobierania danych 25,19 Mb/s. To dwa razy szybciej niż w Play, o 25% lepiej niż w T-Mobile i Orange1. Plus odnotował również największy wskaźnik prędkości wysyłanych danych, który wyniósł 17,71 Mb/s. Wyniki szybkości pobierania danych w sieciach T-Mobile i Orange wyniosły odpowiednio 20,64 Mb/s i 19,66 Mb/s, a w sieci Play 12,43 Mb/s. Plus miał również największy wskaźnik prędkości wysyłanych danych, który wyniósł 17,71 Mb/s. W przypadku pozostałych operatorów wyniki wyglądały następująco: T-Mobile - 16,87 Mb/s, Orange - 15,85 Mb/s i Play - 12,60 Mb/s.

 

Przeprowadzone badania potwierdziły również pośrednio, że Plus ma największy w Polsce zasięg LTE. Aż 94% czasu badania transmisji danych w Plusie odbywało się właśnie z wykorzystaniem technologii LTE.

Przewaga technologii LTE w porównaniu do HSPA+ czy UMTS polega na większej pojemności i szybkości transmisji przy mniejszych opóźnieniach, dzięki czemu użytkownicy mogą swobodnie korzystać z usług interaktywnych i multimedialnych, wymagających dużej przepustowości i transmisji w czasie rzeczywistym, jak komunikacja wideo, gry online czy telewizja HD przez Internet.

1 „Raport z badania porównawczego wartości wskaźników jakości usług w sieciach ruchomych przedsiębiorców telekomunikacyjnych w Polsce”, grudzień 2015

Wieloplatformowa dystrybucja treści wideo online oraz własna technologia dystrybucji treści internetowych

Dzięki możliwościom serwisu IPLA, jesteśmy jedyną grupą w Polsce udostępniającą ofertę wideo za pomocą tak szerokiego wachlarza urządzeń - komputery/laptopy, tablety, smartfony, telewizory z dostępem do Internetu, dekodery, konsole do gier oraz kina domowe.

Naszym celem jest udostępnienie bogatej propozycji treści audiowizualnych za pomocą dowolnego typu urządzenia, które może służyć do odtwarzania multimedialnych plików online. Dążymy do tego, żeby każdy typ platformy był wspierany przez wszystkich najważniejszych producentów sprzętu oraz systemy operacyjne.

Posiadamy unikalne kompetencje technologiczne w obszarze kodowania i strumieniowania treści audiowizualnych w Internecie, jak i optymalizacji dystrybucji tego typu sygnału. Dzięki autorskim rozwiązaniom, jakie stosujemy w naszej platformie dystrybucji wideo online IPLA, tworzymy usługi optymalnie dostosowane do ograniczeń infrastruktury internetowej w Polsce oraz możliwości zewnętrznych systemów, z którymi integrujemy nasze aplikacje. Dzięki temu możemy oferować wyższej jakości usługi niż powszechnie stosowane rozwiązania, np. nasz system kodowania strumienia wideo w jakości HD pozwala przesyłać sygnał przy zajęciu o połowę węższego łącza internetowego niż zastosowania zaimplementowane przez inne podmioty działające na polskim rynku.

Optymalizowanie technologii ma więc bezpośrednie przełożenie na sukces naszych projektów, zwiększanie ich potencjału pod względem zasięgu oraz liczby równoczesnych widzów.

Kontrolujemy proces produkcji dekoderów

Jako jedyny operator na polskim rynku posiadamy w ofercie dekodery własnej produkcji.  Do końca 2015 roku z naszej taśmy produkcyjnej zjechało już 6,9 milionów nowoczesnych urządzeń, z czego 5,3 miliona to dekodery HD.

Proces produkcji dekoderów jest kontrolowany począwszy od fazy projektu sprzętu oraz oprogramowania, aż po produkcję we własnym zakładzie jak i u podwykonawców. Umożliwia to produkcję sprzętu wysokiej jakości przy zauważalnie niższych kosztach w porównaniu do cen zakupu dekoderów od zewnętrznych producentów. Funkcjonalności dekoderów są projektowane na podstawie zbadanych oczekiwań klientów, dzięki czemu trafia do nich sprzęt w pełni je zaspokajający.

Największe portfolio kanałów telewizyjnych w Polsce przewagą Grupy Polsat

  • 32 stacje w portfolio, w tym 10 kanałów w jakości zarówno HD jak i SD,
  • kanały rozrywkowe, sportowe, informacyjne, lifestyle, filmowe oraz dla dzieci,
  • atrakcyjne treści programowe, szeroki wybór filmów i seriali oraz programy rozrywkowe oparte na własnych konceptach i formatach międzynarodowych,
  • kontrakty zawarte z największymi studiami filmowymi tj: Sony Pictures Television, International 20th Century Fox, The Walt Disney Company czy Warner Bros International TV Distribution,
  • szeroki wybór transmisji sportowych, w tym m.in. eliminacji do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Francja 2016 oraz wszystkich meczów, w tym meczu finałowego Euro 2016, eliminacji ,
    do Mundialu 2018, turniejów siatkówki i wielu innych dyscyplin.

Wysokiej jakości infrastruktura telekomunikacyjna i szerokie pasmo częstotliwości

Świadczymy usługi telekomunikacyjne za pomocą wysokiej jakości, nowoczesnej sieci mobilnej. Nasza sieć to zintegrowana sieć 2G/3G/LTE, na bazie której świadczymy usługi głosowe, transmisji danych, usługi hurtowe oraz szerokie portfolio usług dodanych. Posiadamy rezerwacje dotyczące szerokiego portfolio częstotliwości telekomunikacyjnych, obejmującego pasma 420, 800, 900, 1800, 2100 MHz i 2600 MHz. W efekcie tego aktualnie zasięg naszych usług mobilnych świadczonych w technologii 2G i 3G (w tym transmisja danych w technologii HSPA+) dociera do niemal całej populacji Polski, podczas gdy 96,8% Polaków może korzystać z technologii LTE.

Dzięki naszej sieci mobilnej jesteśmy w stanie dotrzeć z usługami telekomunikacyjnymi do rzadziej zamieszkanych podmiejskich i wiejskich obszarów Polski ponosząc znacząco niższy koszt niż operatorzy kablowi czy stacjonarni. Pozwala nam to budować silną pozycję w mniejszych miastach i niskozurbanizowanych terytoriach kraju oraz efektywnie kosztowo docierać z usługami telekomunikacyjnymi do dotychczasowych klientów Cyfrowego Polsatu, którzy w dużej części zamieszkują te właśnie obszary. Z uwagi na wysoki koszt budowy nowej sieci, uruchomienia działalności oraz bariery regulacyjne związane z uzyskaniem dostępu do częstotliwości, będziemy w dalszym ciągu korzystać z silnej pozycji rynkowej w tych obszarach.

Nowi gracze muszą pokonać istotne bariery prawne i operacyjne oraz pozyskać dostęp do częstotliwości radiowych, aby skutecznie konkurować na rynkach, na których działamy

Istotne bariery wejścia nowych graczy na rynki mediowe i telekomunikacyjne pozwolą nam utrzymać wiodącą pozycję na kluczowych dla nas segmentach rynku. W przeciwieństwie
do potencjalnych nowych uczestników na polskim rynku płatnej telewizji, czerpiemy korzyści z efektu skali oraz lojalnej bazy klientów i możemy rozłożyć stosunkowo wysoki koszt niezbędnych technologii na naszą dużą bazę klientów, a także dysponujemy większą siłą przetargową. Z kolei wejście na rynek telefonii mobilnej wymaga uzyskania bezpośredniego dostępu
do częstotliwości telekomunikacyjnych oraz bardzo kosztownych i czasochłonnych inwestycji w sieć telekomunikacyjną bądź uzyskania płatnego dostępu do pasma radiowego za pośrednictwem jednego z istniejących czterech operatorów mobilnych. Obecnie spektrum pasma alokowanego do technologii mobilnych zostało już jednak w znaczącej większości rozdystrybuowane pomiędzy aktualnych uczestników rynku i scenariusz pojawienia się dodatkowego telekomunikacyjnego operatora infrastrukturalnego wydaje się mało prawdopodobny.
Z kolei operatorzy, którzy świadczą usługi mobilne na bazie płatnego dostępu do istniejących sieci mobilnych, nie uzyskali dotychczas w Polsce skali działalności, która mogłaby stanowić dla nas znaczące zagrożenie konkurencyjne.

Mamy silne, stabilne i zróżnicowane przepływy finansowe

Nasze przychody generujemy poprzez segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym oraz segment nadawania i produkcji telewizyjnej. W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym, nasza wysoka baza klientów, miesięczne przychody subskrypcyjne oraz stosunkowo niski wskaźnik churn zapewniają nam znaczną przewidywalność przyszłych przychodów i stabilne przepływy pieniężne, które historycznie okazały się odporne nawet w okresie trudnych warunków makroekonomicznych.

W przypadku naszej bazy kosztowej skupiamy się na poprawie efektywności przy utrzymaniu wysokiej jakości świadczonych usług, prowadząc przykładowo inicjatywy zmierzające do rozwoju własnych usług i systemów. Przykładem jest nasza własna fabryka dekoderów czy też centralizacja niektórych funkcji back-office w ramach całej Grupy Kapitałowej.

Doświadczona kadra zarządcza

Nasz zarząd składa się z kadry menedżerskiej, która sprawowała funkcje członków zarządów lub piastowała wyższe stanowiska menadżerskie w spółkach sektora mediowego, telewizyjnego oraz telekomunikacyjnego i posiada duże doświadczenie w tych branżach. Ponadto oba segmenty biznesowe są zarządzane przez doświadczonych menedżerów, którzy posiadają ekspercką wiedzę i dogłębne zrozumienie rynków, na których prowadzimy działalność. Nasza kadra zarządzająca posiada znaczące osiągnięcia we wzroście naszej bazy klientów i udziału w rynku,
a także we wprowadzaniu nowych produktów na konkurencyjnym rynku przy jednoczesnej kontroli kosztów i zwiększaniu przepływów pieniężnych.